شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ

علی ملکلی با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری شهرداری قم اظهار کرد: سال 91 این کار به صورت پایلوت دو کیلومتری صورت گرفت و سه ساختمان شهرداری را از این طریق به هم متصل کردیم.
سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: با اجرای این طرح کل شهر قم از طریق فیبر نوری به هم متصل شده است و ارتباط کامل بین ساختمانهای شهرداری به اضافه تمامی تقاطعها و چهارراهها برقرار میشود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین دوربینهای کنترل ترافیک برای تقاطع ها و سنسورهای کنترل ترافیک از این طریق فعال و برای ساختمان ها هم از اتصال شبکه عظیم شهرداری استفاده شد.
ملکلی از اتمام این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اجرای این پروژه هشت ماه به طول خواهد انجامید و تا پایان سال کل مسیر ذکر شده به بهره برداری می رسد.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه این پروژه به جدیدترین روش روز دنیا اجرا میشود، خاطرنشان کرد: این روش FTTX است و جدیدترین روش روز دنیا محسوب می شود....

برای دیدن ادامه خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

اجرای پروژه فیبر نوری شهرداری قم تا پایان سال

 

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 333 تاريخ : دوشنبه 30 شهريور 1394 ساعت: 16:32

EPON مبتنی بر اترنت IEEE802.3 می باشد که برای پشتیبانی از اتصالات نقطه به چند نقطه ( P2MP ) اصلاح شده است و ترافیک اترنت را به صورت طبیعی انتقال می دهد و تمام ویژگی های اترنت را به طور کامل پشتیبانی می کند.
GPON یک پروتکل انتقال است که از طرف ITU-T معرفی شده است و در جایی که خدمات اترنت با رابط های اترنت OLT و ONT سازگار باشد و در طول یک ساختار فریم همزمان مخالف از انتها به انتها حمل شود استفاده می شود.
تطیبق فریم بندی / سرویس:
لایه همگرایی انتقال ‏GPON ( GTC )‎ مسئول نقشه برداری رابط های خدمات خاص ( مانند اترنت ) در چارچوب خدمات اگنوستیک معمول می باشد.
فریم های اترنت با روش ترکیب داده های ‏GTC ( GEM )‎ با هم ترکیب می شوند که یک فرمت مانند GFO دارد. ( حاصل از روش قاب کلی ITU G.2401 )
فریم های GEM به نوبه ی خود در یک SONT/SDH شبیه فریم GTC محصور می شوند ( در هر دو جهت Upstream و Downstream ) که همزمان هر 125 μsec در طول PON منتقل می شوند.
در مقابل EPON فریم های اترنت را به طور طبیعی در PON با هیچ تغییری یا تغییراتی بدون نیاز به تطبیق اضافی و ترکیب با یکدیگر حمل می کند....

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

مقایسه EPON و GPON

 

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری,EPON,GPON, نویسنده : میثم fiber بازدید : 468 تاريخ : سه شنبه 24 شهريور 1394 ساعت: 14:13

‎(Fiber To The X)FTTX‏ یک واژه ی جمعی برای ارائه ی توپولوژی های مختلف فیبر نوری می باشد که با توجه به محل ترمینال شدن فیبر طبقه بندی شده اند.

فیبر نوری در حال حاضر برای قسمت هایی از شبکه در فواصل طولانی استفاه می شود، اما کابل کشی فلزی به طور سنتی برای امتداد از تجهیزات مخابراتی به مشتری استفاده می شود. آرایش FTTX مقادیر مختلفی از فاصله را پوشش می دهد.

• ‎(Fiber To The Node)FTTN‏ یا Fiber To The Neighbourhood ، فیبر نوری در یک قفسه که ممکن است به اندازه چند مایل از محل مشتری فاصله داشته باشد ترمینال می شود. کابل کشی از قفسه خیابان تا محل مشتری معمولا مسی می باشد.

• ‏ FTTC‏‏(Fiber To The Curb)‏ یا Fiber To The Cabinet خیلی شبیه به FTTN می باشد با این تفاوت که قفسه خیابان به محل کاربر نزدیکتر است و کابل کشی فیبر نوری معمعمولا در طول 300 متری از محل مشتری ترمینال می شود. FTTC دارای محدوده ای برای تکنولوژی های مسی با پهنای باند بالا مانند اترنت سیمی یا IEEE 1901 شبکه خطوط برق و تکنولوژی Wi-Fi بی سیم می باشد.
FTTC گاهی اوقات ‏FTTP‏ ‏(Fiber To The Pole)‏نامیده می شود که منجر به اشتباه شدن با سیستم مجزای Fiber To The Premises می شود.

• ‏FTTB‏‏(Fiber To The Building)‏ یا Fiber To The Basement، کابل کشی فیبر نوری در ساختمانی ترمینال می شود که معمولا دارای چند واحد است. تحویل سرویس به واحد های فردی از پایانه ممکن است از طریق چند روش صورت گیرد.

• ‏FTTH‏‏(Fiber To The Home)‏ کابل کشی فیبر نوری در خانه یا شرکت افراد برای مثال در یک جعبه بر روی دیوار خارج خانه ترمینال می شود.

• ‏FTTP‏‏(Fiber To The Premises)‏ برای در برگرفتن FTTH و FTTB با هم استفاده می شود. یا گاهی برای نشان دادن یک شبکه فیبر نوری خاص شامل خانه و شرکت باهم استفاده می شود...

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

معرفی تکنولوژی FTTX

 

 

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری, FTTD, FTTP,FTTB, ‏ FTTC ,FTTX, FTTN‏ , نویسنده : میثم fiber بازدید : 313 تاريخ : سه شنبه 17 شهريور 1394 ساعت: 14:13

در روزهای اولیه تولید فیبر نوری اجرای فیوژن فیبر نوری دشوار و نیازمند تمرین فراوان بوده است. امروزه اگرچه دقت و مراقبت در زمان اجرای اتصال فیوژن لازم می باشد اما روند کار مشخص و به صورت خودکار می باشد.
اتصال مکانیکی و فیوژن دو دسته ی گسترده از تکنیکهای مورد استفاده برای اتصال فیبر های نوری می باشند.
اتصال مکانیکی به عنوان یکی از انواع اتصال فیبر نوری، از مواد و وسایل مکانیکی جهت همترازی و اتصال فیبر ها استفاده می کند.
اتصال فیوژن شامل فرایند استفاده از حرارت موضعی جهت ذوب کردن یا ترکیب کردن انتهای دو فیبر می باشد.
هر کدام از تکنیک های اتصال به دنبال بهینه سازی عملکرد و کاهش اتلاف اتصال می باشند. اتصال مکانیکی اتلاف وارده بیشتر، قابلیت اطمینان پایین و اتلاف برگشتی بیشتری از اتصال فیوژن دارد.
در زمان انتخاب یک روش اتصال فیبر نوری، چیزی که خیلی راجع به آن صحبت می شود، مقایسه جنبه اقتصادی آنها می باشد.
به طور کلی اتصال مکانیکی معمولا نیاز به سرمایه گذاری اندکی دارد. بهتر است توجه شود که با اتصال مکانیکی شما نیاز به مدیریت و مقابله با هزینه های هر اتصال دارید.
با اتصال فیوژن هزینه هر اتصال کمتر می باشد اما به هزینه اولیه بیشتری نیاز می باشد که این سرمایه گذاری اولیه با توجه به امکانات و دقت دستگاه جوش که قصد استفاده از آن را دارید متغیر می باشد.
با اتصال فیوژن اتصال دقیق تر و بهتر می شود در عوض در صورت انتخاب این روش مجبور به پرداخت سرمایه گذاری اولیه خواهید بود که البته به دلیل برتری ها و کیفیت بهتر اتصال فیوژن پرداخت این هزینه به صرفه می باشد....

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

مقایسه اتصال فیوژن و اتصال مکانیکی

 

 

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 264 تاريخ : سه شنبه 10 شهريور 1394 ساعت: 16:28

به گزارش واحد بین الملل سایبربان (موسسه اطلاع رسانی امور سایبری)، ویلیام بینی (William Binney) عضو سابق سازمان امنیت ملی امریکا که در حال حاضر مانند ادوارد اسنودن به افشاگری در مورد این سازمان می پردازد، بیان کرد: "حداقل 80 درصد کابل های فیبر نوری از امریکا می گذرند. درواقع حداقل 80 درصد مکالمات صوتی دنیا در امریکا ذخیره می شوند و NSA در مورد چیزهایی که ذخیره می کند دروغ می گوید." البته ویلیام بینی برخلاف اسنودن در زمان ترک این سازمان سندی با خود نیاورده است.

در گزارشی ذکر شده سازمان امنیت ملی به زودی تمام ترافیک سالانه اینترنت که حدود 966 اگزابایت است را جمع آوری می کند. این در حالی است که رئیس گوگل گفته بود حجم تمام اطلاعات بشر از زمان پیدایش گوگل تا سال 2003 تنها 5 اگزابایت است! ویلیام بینی اظهار داشت: "هدف نهایی NSA کنترل کل جمعیت جهان است."

این افشاگری ها نشان گر آن است که برخلاف اظهارات NSA، هدف NSA فقط جاسوسی از تروریست ها نیست بلکه هدف جاسوسی از تمام دنیا است. همچنین بی دلیل نیست که شرکت گوگل در تلاش است تا فیبرهای نوری را در تمام دنیا نصب کند، زیرا به واسطه این کار می تواند به NSA در جاسوسی از افراد کمک کند.

برای دیدن خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

فیبر های نوری ابزار جاسوسی NSA

 

 

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری,اخبار,خبر,اخبار فیبر نوری,خبر فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 377 تاريخ : چهارشنبه 4 شهريور 1394 ساعت: 16:13

خیلی از شبکه ها بدون کابل در حالت بی سیم کار می کنند. شبکه های LAN بی سیم از امواج رادیویی با فرکانس بالا، پرتوهای نور مادون قرمز یا لیزر ها برای ارتباط بین ایستگاه های کاری، سرور ها، هاب ها و غیره استفاده می کنند.
هر ایستگاه کاری و فایل سرور در شبکه بی سیم چند نوع فرستنده و گیرنده/ آنتن برای ارسال و دریافت اطلاعات دارد.
انتقال اطلاعات بین فرستنده و گیرنده در صورت وجود ارتباط فیزیکی بین آنها صورت می گیرد. برای فواصل طولانی تر، ارتباطات بی سیم می توانند از طریق فناوری تلفن همراه، انتقال مایکروویو یا ماهواره انجام شوند.
شبکه های بیسیم برای اتصال لپ تاپ ها، دستگاه های قابل حمل یا کامپیوتر های از راه دور به شبکه های LAN بسیار مناسب می باشند. همچنین در ساختمان های قدیمی که کابل کشی در آنها مشکل و غیر ممکن می باشد استفاده از شبکه های بی سیم مفید می باشد.
دو نوع خیلی معمول از ارتباطات مادون قرمز که در مدارس مورد استفاده قرار می گیرد، broadcast دید خطی و پراکنده می باشد. ارتباطات دید خطی به این معنی است که نباید خط مستقیم بین ایستگاه کاری و فرستنده و گیرنده مسدود باشد. اگر کسی در زمان وجود یک انتقال در مسیر خط مستقیم قدم بزند، ممکن است اطلاعات نیاز به ارسال مجدد داشته باشد. این نوع از انسداد می تواند موجب کاهش سرعت شبکه های بی سیم شود.
ارتباطات مادون قرمز پراکنده، پراکندگی انتقالات مادون قرمز به بیرون در جهات مختلف می باشد که از دیوار ها و سقف ها تا زمان برخورد به گیرنده منعکس می شود. ارتباطات شبکه با لیزر در واقع همان شبکه مادون قرمز خط مستقیم می باشد.
استاندارد ها و سرعت های وایرلس

معاهده Wi-Fi یک سازمان غیراتفاعی جهانی می باشد که برای تخمین استاندارد ها و قابلیت همکاری برای شبکه های بی سیم کمک می کند. شبکه های بی سیم اغلب به عنوان ‎Wi-Fi ‏(‎wireless-fidelity‏) نامیده می شوند.
استاندارد های اصلی ‎Wi-Fi‏(‎IEEE802.11‏) در سال 1997 تصویب شد. از آن زمان بسیاری از تغییرات پدید آمدند. ( که این تغییرات همچنان ادامه دارد.)
شبکه های Wi-Fi از پروتکل اترنت استفاده می کنند...

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

شبکه های محلی بی سیم

 

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : شبکه بی سیم,شبکه محلی,LAN,شبکه محلی بی سیم,شبکه های بی سیم,شبکه های LAN, نویسنده : میثم fiber بازدید : 349 تاريخ : چهارشنبه 4 شهريور 1394 ساعت: 16:29